mandag 13. september 2010

S(T)INK

Besøk i My-heimen: "har du fått deg sinkbøtte? Akkurat ei slik som "Kari til Per" brukte til toalett! Ho hadde lokk på altså. Og ryktene seier at ho oppbevarte bakst rett i nærleiken av sinkbøtta."

Grmpf. Interessant informasjon i grunn. Og eg som trudde eg var så moderne og hipp og kul med lysgrøn sinkbøtte til nødvendig oppbevaring! SÅ feil kan ein altså ta..
Ja, "besøket" kom frå ein generasjon OVER. Av mødre og barn og fulle folk.......trur eg me seier.


7 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

He, he, ja sånn er det. ☺ Mamma synes det er morsomt at jeg nå har tigga til meg hennes gamle norgesglass. Og på hytta til mormor og morfar ville enkelte dånt av lykke over hunngamle blikkbokser, sinkbøtter, blonder, heklerier osv. ☺ Bøtta di var kul og praktisk!

Hello Baby Lou sa...

sss...jeg synes det så fint ut, jeg.

-Og en generasjon over oss synes mange at navn som Alma og Alva er skikkelig heslige. Jeg synes de er fine...

karen i hagen sa...

Det er veldig in og kult. Pust ut!
Men jeg satt en sånn gammel bøtte i gangen - med juletre i til jul. Det var ikke lurt. For det VAR faktisk en gammel tissebøtte fra min mormors pensjonat. Og etterhvert luktet det en del... Huff...

Shy sa...

Hehe! Bøtta var fin! Berre sjekk at ho ikkje lukter...

Trine sa...

Steike fin bøtte, Mamma My-en!

Pia sa...

Trendy!!

Bergljot sa...

Jeg har arva den gamle sinktissebøtta med lokk fra oledmor (?). Den står ute på terrassen med en (død) begonia i seg. Kanskje den døde av tisselukta?

Related Posts with Thumbnails