torsdag 8. juli 2010

3 ÅR

I dag er storeFrø 3 heile år! Og sjølsagt er han verdens beste, flottaste, klokaste, vakraste gut. Me er heldige.
Han kom seilande til oss med Storken (jada, særlig!). Det var ein kald sommardag, ein sundag midt i kyrkjetida. Han kom til vaksne folk, som hadde venta lenge på han, og me var så glade, og ER så glade.
Jovisst har me vore trøytte, leie, slitne, utålmodige, bekymra. Men det høyrer vel med til foreldreskapet? Eg var slett ikkje sikker på om det å vera mor var noko kjekt i det heile teke, var faktisk i stor tvil om det. Men jo, det er kjekt, og givande og morsomt. Heldigvis, med handa på hjarta.


BARNET
Ingen er vakrere, mer
sjarmerende, blidere eller
mer fornøyelig.
Ingen er mer skrikete, sint,
slitsom eller krevende.
Ingen gjør oss svakere,
sterkere, mer fortvilet
eller gladere
Ingen elsker vi høyere
Det er et under
(ukjent)

8 kommentarer:

Bergljot sa...

Gratulerer så mye til dere alle! Jeg er lettrørt og får tårer i øynene, det er så sant det du skriver om hvordan det er å leve med barn. Og tiden går så fort - og plutselig er de ikke så små lenger (selv om det føles som småbarnsperioden varer evig, når man er midt i den...). Mitt lille frø blir tre i oktober, hun skal på stor avdeling i barnehagen og greier. Jeg fatter det bare ikke... Hvor ble det av beibien min?

Pia sa...

Så flott du skriver!
Det er slitsomt, intenst, krevende å ha små barn. Men tida går så fort! Og alle minutter du har fått med barna dine som små, vil du være takknemlig for når de blir eldre!
Gratulerer så mye med en helt sikkert fantastisk treåring!
Hils fra Lynet McQueen!

Shy sa...

Gratulerer med dagen! Det føles som småbarnsperioden varer evig, ja! Men plutseleg er den over! - Når andre sa det til meg for ca 8-10 år sidan, så tenkte eg, pøhh, for noko tull! Men vips så går tida, nyt den, med alt strev og gleder som følger med!

Anonym sa...

GRATULERA med dagen, kjære StoreFrø! Håpa du har hatt ein makalause 3-årsdag! Og gratulera til heldige mamma, pappa og LilleFrø som får nyta kvardag og fest med deg. Mitt StoreFrø blir 27!!! i sommar, og eg forstår iallefall ikkje kor årene er blitt av! I morgen går gratulasjonane til Mannen! Me kjem innom på kaffe og kaker. Snakkast!

SURRESILJE sa...

Gratulerer! Og jeg er så enig, så enig i det du skriver. Slitsomt, men jammen er det ikke fantastisk og!

Trine sa...

Gratulerer til gutten din. Og til stolte mamma`n og pappa`n og lillesøster og alle som er så glade i gutten.

Disse, gale, bråkete, sure, søte, snille, fine og DEILIGE ungene våre. Mmmmmm :D

Unknown sa...

Gratulera så mye med litle, store Gutten!! Håpe dåkkår kose dåkkår ein heile haug på Godset!! Ha ein fantastiske sommar videre, Goe klem te deg!

Bloggoberta sa...

Gratulerer med dagen til poden! Håper dere besøker oss på godset snart. Hint, hint.

Related Posts with Thumbnails