tirsdag 7. februar 2012

KARMANNSKARI

Den nesten nye vaskemaskina vår hadde seg ei nær-døden-oppleving her i forrige veke. Dette skjedde sjølsagt akkurat den dagen eg hadde laga haug av sengeklede. Maskina var full av klede, og vatn, då ho gjekk inn i eit slags teknisk koma... Fasiken! Me prøvde etter beste akademiske evne å finna ut av det, men gav opp.
Reparatør blei bestilt. Reparatør kom ikkje. My forvandla seg straks til ei slik KarmannsKari, du veit, ei slik dame med Cola på baklomma.
Så tok eg til å dirka opp deksel, løysna på slangar, tappa vatn manuelt (karsleg ord), fjerna meir deksel, vri på ein slags turbin (?), fjerna nokre myntar og eit par hårklemmer, kopla alt på plass igjen, og: maskina var friskmeld!!
Dritkry var eg. Triumferande sms til Mannen.
det kunne ikkje passa betre enn akkurat no å ha vaskemaskin som virkar, for me slapp sjølsagt ikkje unna omgangssjuka. Men det er berre ein bagatell..

Helsing Erle, mammaen til Guro

9 kommentarer:

SURRESILJE sa...

10poeng til deg!

Ragnhild sa...

Flinke du :) Noen ganger er det like greit å ta saken i egne hender.

Trine sa...

Der fikk du en haug med kar-poeng!

Bustenellik sa...

IMPRESSED!

Hello Baby Lou sa...

Hva du kan! Imponerende...

Elisabeth, innerst i veien sa...

Klart man kan! Det der har skjedd noen ganger med vår maskin også og jeg har skrudd og mekka....Og om rensing av filteret ikke funker, om du ikke finner synderen i form av hårspenner, stein eller spiker, så er neste steg å rense slangen hvor vannet skal ut. Det kan visst også bli tett av kalk og møkk. Og etter å ha tilbragt 1,5 time av søndagen på rensing av vannlåsen på vasken så kan jeg fortelle deg akkurat hvor guffent det kan bli med hår, såpe, hudrester osv i et rør. Uuak! Vår vaskemaskinslange er festa med slangeklemme så man kommer ikke til, men det finnes visst et plumbo-middel for vaskemaskiner også.

Hilsen en annen rørlegger, he he.

Janet sa...

Ja, jeg er imponert jeg også. Her er det jeg som setter på vask, men mannen som må trå til hvis det er noe som ikke funker. Jeg er litt slapp der. Men hvis jeg absolutt måtte...? Vaskeri?

Shy sa...

Ha,ha! Det filteret er fullstendig ukjent for mannen her!!
Godt jobba!

Whitebite sa...

S u p e r i m p r e s s e d!!

Related Posts with Thumbnails