lørdag 20. oktober 2012

ER DET MEG, ELLER?

Eg fekk ikkje akkurat S i matematikk, MEN, dette skjønar eg ikkje;
For fyrste gong i livet har eg fått restskatt! Ikkje snakk om dei store summane, men likevel.
Eg er utan inntekt, og det har eg vore nokre år. Jaja, bortsett frå barnetrygd og kontantstøtte.
Kanskje det er den kraftige formua mi som spelar inn? (not). Kanskje at eg er gift? Kanskje det svarar seg, sånn reint økonomisk, å leva i synd? ;)
Kanskje eg er for blond til å forstå dette? Kanskje eg blir lurt?
Mange spørsmål, få svar.
Men ein ting er sikkert: nå har eg jammen meg skrive eit innlegg om privatøkonomi òg!
Her går det visst berre nedover. Null integritet igjen.
Å ta ein telefon til Skatteetaten for å finna svaret? -aldri, det er i same gate som å ringja til NAV/Posten/Legevakten o.l. Ein må ta vare på blodtrykket, så lenge ein har eit blodtrykk!
God laurdag!

4 kommentarer:

underveis sa...

Hei. Svaret er at du er gift og mannen din tjener penger. Jeg har vært i samme situasjon. Jeg ringte og fikk svar fra en litt eplekjekk ung mann som nok mente at jeg fortjente denne restskatten siden jeg latet meg hjemme mens mannen jobbet.... (jeg var jo bare hjemme med tre unger og skrev en doktorgrad, men det sa jeg jo ikke)
Det er nok bare å betale. Sorry.

Bustenellik sa...

Forklaringene er nok mange, men staten har nok fasiten uansett hvor urettferdig den er :-/

Shy sa...

Mykje rart i økonomiverdenen. Det er visst ikkje meininga vi skal forstå alt.

Bente sa...

Restskatt er skikkelig kjedelig..jeg fikk mye år,jeg også..
Jeg ville likevel sjekket hvis jeg var deg..bare for ¨å være sikker :-).
Og husk å betale litt mer skatt,så du ikke får smell neste år igjen!

Related Posts with Thumbnails